חיפוש

שירותים חברתיים

מנהל המחלקה לשירותים חברתיים: גבי גולדשטיין
מזכירה ראשית: אפרת סולימן
דוא"ל: efrat@gan-yavne.co.il
כתובת: רח' הרצל 41
מען למכתבים: ת"ד 45 גן-יבנה
טל': 08-8574450, 08-8573129
פקס': 08-8570514
דוא"ל: GabiG@gan-yavne.co.il
ימי עבודת המחלקה*: יום א' 8:00- 18:00
ימים ב'-ה' 8:30 – 15:00

* יש לתאם פגישות מראש בטלפונים הרשומים מעלה.

מטרות המחלקה:
עובדי המחלקה לשירותים חברתיים (רווחה) בגן-יבנה הינם בעלי זיקה, שייכות ומחויבות לשירות ושואפים להיות כתובת למתן מענה והזדמנות לשיפור איכות חיים והעצמת החוסן האישי, המשפחתי והקהילתי.

השירות ניתן במגוון דרכי התערבות מקצועית מתחום העבודה הסוציאלית על פי מדיניות משרד הרווחה ותוך שותפות עם גורמים בקהילה.
השירות ניתן לכל תושב גן-יבנה הזקוק לסיוע אישי, ייעוץ, סיוע ומניעה למגוון רחב של בעיות אישיות וחברתיות ו/או להתערבות והגנה על פי חוק – בהתאם לצרכים המשתנים של היחיד ומשפחתו בקהילה.
השירותים ניתנים בסביבה מכבדת, רגישה ומשתפת, תוך הקפדה על חיסיון צרכיו ופרטיו של הפונה.

מדיניות המחלקה הינה לחזק את תפקודו העצמאי של הפונה ע"י קביעת אסטרטגיה טיפולית ברמת הפרט, המשפחה, הקבוצה והקהילה, ותוך שימת דגש על עבודת מניעה וטיפול.

המחלקה יוזמת ופועלת לקידום ולפיתוח שרותי הרווחה בגן-יבנה, גם בהתאם לצרכים המשותפים לקבוצות ולאוכלוסיות ייחודיות.

במחלקה לשירותים חברתיים פועלים עובדים סוציאליים בעלי התמחות בתחומי רווחה שונים, ועובדים נוספים בתחומים שונים, הנותנים מגוון גדול של שירותים לאוכלוסיית הישוב.

המחלקה אמונה על מתן השירותים הבאים:

  • ראיית המשפחה כמכלול וטיפול בבעיותיה.
  • טיפול בבעיות אישות ויחסי הורים-ילדים.
  • הדרכת הורים עפ"י תוכנית טיפולית מותאמת.
  • טיפול בקשישים במגוון בעיות פרטניות.
  • הפעלת מועדוני הקשישים.
  • סיוע בקליטת עלייה.
  • טיפול באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.
  • טיפול בנוער במצוקה.
  • טיפול בנפגעי סמים.
  • פקידי סעד לחוק הנוער טיפול והשגחה.
  • פקידי סעד לסדרי דין עפ"י צווי בתי הדין ובתי המשפט.
  • פקיד סעד לקשישים.
  • פקיד סעד לחסרי ישע.

יעדי המחלקה בשנה הקרובה:

  • הבטחת טיפול סוציאלי לכל תושבי גן-יבנה הזקוקים לכך, עפ"י חוקי המדינה ותקנות משרד הרווחה ובהתאם לסדרי העדיפויות של המועצה המקומית.
  • הגדלת מגוון השירותים הניתנים במחלקה, בשיתוף עם מחלקות נוספות ומסגרות מוסדיות והתנדבותיות.
  • איתור אוכלוסיות בסיכון והפעלת תוכניות אישיות קבוצתיות וקהילתיות לטיפול בהן.
  • מעורבות בפיתוח תוכניות קהילתיות במועצה המקומית ובשיתוף גורמים נוספים בקהילה, תוך מתן דגש על "תוכניות תומכות משפחות–חינוך–טיפול בהורות ומשפחה, בתי ספר להורים, השכלת מבוגרים – עולים – ובריאות".
  • "עם הפנים לקהילה" – תיכנון והפעלת תוכניות קהילתיות לילדים ונוער במטרה להגיע למיצוי מירבי של תוכניות קיימות ופיתוח תוכניות חדשות עפ"י הצרכים העולים מניתוח הבעיות שאותרו.
  • מיקוד בפיתוח תוכניות לקידום משפחות במושבה.
  • הפעלת רכז תעסוקה לעולי אתיופיה במימון משרד הקליטה – לשיפור רמת התעסוקה של עולי אתיופיה בישוב.

טיפול במשפחה

  • מתן מענה ראשוני לפניות תושבים והפניות מגורמים שונים.
  • פגישות עם פונים ומתן טיפול סוציאלי ונפשי ו/או סיוע חמרי.
  • טיפול זוגי ומשפחתי, השכנת שלום בית, טיפול ויעוץ לפתרון בעיות במשפחה.
  • מפגשים וכתיבת תסקירים לבתי דין ובית המשפט בנושאי גירושין, אפוטרופסות ועוד.
  • הכנה וכתיבת דו"חות סוציאלים לגורמים שונים.
  • התערבות במצבי חירום ובשעת משבר, איבחון הצורך בהמשך התערבות והפנייה לגורמים מקצועיים נוספים עפ"י הצורך.
  • ביקורי בית מעקב יזום וקשר עם פרט ו/או משפחה עפ"י הצורך.
  • אלימות במשפחה (במישור הזוגי) טיפול , יעוץ, הפניה, תיווך (הפניה למרכז למניעת אלימות ומקלטים לנשים).
  • מרכזי קשר הורים – ילדים.
  • טיפול בנפגעי סמים – גמילה ושיקום.
  • הפעלת תוכנית "יחדיו" – לשיקום הורי לאימהות.

ילדים ונוער בסיכון במשפחה ובקהילה.

  • טיפול בילדים ונוער ומשפחותיהם.
  • דיונים רב מקצועיים בועדת החלטה, לקביעת תוכניות טיפול בילדים בסיכון בקהילה או במסגרות חוץ ביתיות – מלאות או משולבות.
  • קבלת דיווחים מגורמים שונים בנושא פגיעות או מצבי סיכון לילדים.
  • קשר עם משטרה, חוקרי ילדים, חוקרי נוער, קציני מבחן,בתי משפט לנוער בכל הנוגע להגנה וטיפול בילדים.
  • הפעלת חוק נוער בצו חירום למקום מקלט או תוכניות הגנה וטיפול "בצל החוק".
  • טיפול בנוער במצוקה.
  • הפעלת מועדונית אינטנסיבית לילדים בכיתות א' – ד' בשיתוף בית אפל.
  • השתתפות בפורום צח"י ושילוב מערכת הרווחה בתוכניות השונות עפ"י הצורך .
  • "פנימיית יום בית אפל" – פרוייקט שהחל ב- 2004 ומהווה נדבך חשוב למענים הטיפוליים שיש למחלקה לתת .
  • קשר עם גורמים נוספים בקהילה: מרפאות , מתנ"ס, שפ"י ועוד.
  • הפעלת מערכת הסברה ויעוץ במסגרות החינוך בנושא חוק הנוער, חובת הדיווח, ובעיית השימוש בסמים ואלכוהול אצל בני הנוער.

קשישים

  • טיפול פרטני בקשישים עצמאיים, תשושים וסיעודיים ובני משפחתם.
  • ריכוז – הפעלה – ומעקב : חוק סיעוד עם המוסד לביטוח לאומי כיום 143 איש.
  • הפעלת תוכנית "קהילה בטוחה" לקשישים יחד עם המתנ"ס ואש"ל כיום 108 בתי אב.
  • קשר עם גורמי טיפול בקשיש : בתי חולים, בתי אבות, מרכזי יום.
  • הפעלת מועדוני קשישים: "מועדון פיס מועשר", מועדון התקווה לעולי חבר העמים, ומועדון המושבה.
  • ארוחה חמה לקשיש – בשיתוף המתנ"ס.
  • הסעות לקשישים מהבית למועדון . עבור חברי המועדונים המתגוררים רחוק מהמועדון.
  • תעסוקה מוגנת לקשיש – תוכנית חדשה בשיתוף המתנ"ס.

מתנדבים

  • שילוב מתנדבים ואירגונים מקומיים בסיוע לפרטים ומשפחות.
  • מתן יעוץ וסיוע לאירגוני התנדבות ולפרטים הפועלים למען הקהילה.

היערכות לשעת חירום

  • הכנת הצוות המקצועי לטיפול באוכלוסיה בשעת חירום.
  • חיזוק החוסן הקהילתי בשעת חירום.
  • קשר עם הגורמים הרלוונטיים: פיקוד העורף, פס"ח, מל"ח, יקל"ר.

נוהלים ומשאבים

  • קשר מתמיד ויומיומי עם משרד הרווחה בכל רמות הפיקוח ומקבלי ההחלטות – בכל הנוגע לנוהלי המשרד, חידושים, שינויים,
  • פתרון בעיות, הקצאת משאבים וגיוס תקציבים לנושאים השונים.
  • יזמות ויצירת שותפויות עם משרדי ממשלה ורשויות ממשלתיות (קליטה חינוך שיכון חקלאות, הרשות למלחמה בסמים, הרשות לשיקום האסיר) לבנייה והפעלת תוכניות למען הקהילה.
  • יזמות ויצירת קשרים עם עמותות ואירגוני התנדבות, למיזמים משותפים למען האוכלוסייה בתחומים שונים.

הפניה תתבצע בכתב ותלווה במסמכים שידרשו, כמו אישורי הכנסה, צילום תעודת זהות, מסמכים רפואיים ומסמכים רלוונטיים אחרים.

עזרה חומרית – כרוכה בהשתתפות הפונה על פי מבחן זכאות ומותנית בתקציבים המוקצים על ידי משרד הרווחה.

פגישת היכרות ראשונית ( אינטייק):
הפונה יתקבל לראיון ראשוני על ידי עו"ס לצורך הכרות, הגדרת הבעיה, הצגת דרכי התמודדות וקביעת תוכנית טיפולית.

טפסים:
1. טופס פנייה ובקשה לקבלת עזרה מכל סוג (לצרף קובץ PDF)
2. טופס ויתור סודיות – בו מאשר הפונה לעו"ס לפנות לכל גורם שהוא לקבלת מידע נוסף (לצרף קובץ PDF)

גבי גולדשטיין
תפקיד: מנהל המחלקה

רחל גבאי
תפקיד: עו"ס משפחה
ריכוז נושא ותפקיד מיוחד: מרכזת נושא המועדונית

הדסה פרסי
תפקיד: עו"ס + עולי אתיופיה
ריכוז נושא ותפקיד מיוחד: מרכזת נושא פנימיית היום

בתיה נחמני
תפקיד: עו"ס ואחראית תחום הקשישים
ריכוז נושא ותפקיד מיוחד: חוק סיעוד, פקידת סעד לקשישים וחסרי ישע, מרכזת הוועדה לתוכניות טיפול ילדים ונוער

ימית עופרי
תפקיד: עו"ס + קהילה תומכת
ריכוז נושא ותפקיד מיוחד: פקידת סעד לחוק הנוער

רותי עקיבא
תפקיד: עו"ס משפחה
ריכוז נושא ותפקיד מיוחד: פקידת סעד לסדרי דין

רינה כבתי
תפקיד: עו"ס משפחה

יהודית גרכט
תפקיד: עובדת זכאות + תקציבים
ריכוז נושא ותפקיד מיוחד: דיווחי תקציב

אפרת סולימן
תפקיד: מזכירות וזכאות
ריכוז נושא ותפקיד מיוחד: טיפול בארגוני התנדבות

עליזה ג'יהן
תפקיד: עובדת שכונתית קשישים
ריכוז נושא ותפקיד מיוחד: ביקורי בית קשישים, נתוני מחשב מחלקתיים

נחמה שלום
תפקיד: מלאכת יד קשישים וסיוע לפגועי נפש

אסמרו מולא
תפקיד: עו"ס ועובדת שכונתית עולי אתיופיה

מלכה צ'רקסין
תפקיד: רכזת מועדון קשישים עולי חבר העמים

שמחה וג'ימה
תפקיד: אם הבית

בשי"ל גן יבנה מאמינים ביד מושטת

נתקלתם בבעיה לא פתורה? עומדים חסרי אונים מול הממסד?

אצלנו תמצאו אוזן קשבת לכל פונה, סיוע וייעוץ במקצועיות המרבית, ללא תשלום ובסודיות מלאה.

ייעוץ ראשוני בנושאים הבאים:

  • הוצאה לפועל
  • תביעות קטנות
  • זכויות רפואיות וסיעוד
  • גישור, אישות ומשפחה
  • יחסי ודיני עבודה
  • ביטוח לאומי וזכויות נכים
  • צרכנות ותקשורת: רשות
  • השידור, חברות הסלולר, כבלים וכו'.
  • יחסי שכנים ותרבות הדיור
  • סיוע בפניות למשרדי ממשלה: קיצור הליכים
  • מכתבים ומילוי טפסים

* השירות ניתן בעברית, אנגלית, רוסית, יידיש, אמהרית

לפניות:
שי"ל גן יבנה
מרכז לקהילה, רחוב ארגמן
מרכזת: אסמרו מולה
קבלת קהל: ימי א' 16:00-18:00
טלפונים: 08-8574375, 08-8574450.
פקס: 08-8570514.
או דוא"ל: shilganyavne@gmil.com

בגן-יבנה נקלטו בשנות השמונים ותחילת שנות התשעים, כ-80 משפחות מעולי אתיופיה, ו-120 משפחות ממדינות חבר העמים לשעבר.

עולים אלה נקלטו בישוב בחום רב על ידי התושבים וע"י מערך השירותים של המועצה המקומית.

המועצה על מחלקותיה השונות: מחלקת החינוך, המחלקה לשירותים חברתיים והמתנ"ס, עושים כל מאמץ לסייע לעולים אלה, בתהליך הקליטה וההשתלבות בקהילה.

לטובת העולים מופעלות תוכניות קבוצתיות שונות וייחודיות. כמו כן מוצע טיפול פרטני ומשפחתי למשפחות הזקוקות לכך.

בתמיכת משרד הקליטה פועלת במחלקה לשירותים חברתיים רכזת תעסוקה לקידום עולי אתיופיה, שתפקידה לסייע לעולים לאתר מסגרות מתאימות להכשרה מקצועית או לימודים אקדמיים וכן לאתר עבורם הזדמנויות העסקה.

רכזת תעסוקה לעולי אתיופיה: רויטל קרויטורו
טל': 08-8574450
פקס': 08-8570514
דוא"ל: revitalrgy@walla.com

קהילה תומכת

תכנית "קהילה תומכת" נועדה לאפשר לבני גיל הזהב להמשיך ולהתגורר בבתיהם שבקהילה, תוך חיזוק מערכות השירותים הנחוצים בגיל הזיקנה.

הקהילה התומכת מביאה איתה סל שירותים הכולל: אב/אם קהילה, לחצן מצוקה, שירותים רפואיים ופעילות חברתית עניפה.

קהילה תומכת מספקת לחבריה מגוון שירותים, המסייעים להם לשמור על איכות חיים עצמאית ופרטית. התכנית נותנת לחבריה ביטחון אישי, נגישות לשירותים רפואיים, השגחה 24 שעות ביממה, פעילות חברתית ותרבותית המאפשרת להתגבר על רגשות של בדידות ועריריות, תחזוקת בית, סיוע בסידורים יומיומיים, ייעוץ ושירותי מידע.

חברי קהילה תומכת עונדים "שעון מצוקה"המשמש לחצן קריאה ואזעקה במקרה חירום. בלחיצה אחת נוצר קשר עם מוקד החירום של הקהילה התומכת, היוצר קשר מידי עם מוקד רפואי, שירות אמבולנס, אב הקהילה , משטרה, מכבי אש ובני משפחה – הכול לפי הצורך והנדרש.

אב הקהילה מכיר את כל חברי הקהילה ונמצא בקשר קבוע עמם. אב הקהילה הוא הכתובת המיידית הראשונה לסייע בצרכים יומיומיים. במקרה של תקלות בדירה, מבצע אב הקהילה תיקונים קלים או מזמין בעלי מלאכה. אב קהילה משמש גם כתובת יעילה וחיונית לעזרה במצבי חירום.

לרשות חברי הקהילה עומדים שני סוגים של שירותיםרפואיים:

האחד, אפשרות להזמין רופא לביקור בית 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, תמורת השתתפות עצמית סמלית;

השני, שירות אמבולנס לשעת חירום ללא תשלום, אלא אם הוזמן האמבולנס ללא אישור רופא. גם במקרה זה, ההשתתפות העצמית סמלית.

הפעילות החברתית מותאמת למאפייני החברים בקהילה. מטרותיה: להכניס תכנים לחיי החברים, להפגיש את החברים בינם לבין עצמם ובעיקר לעודד את המתבודדים לצאת מהבית ולהצטרף לפעילויות החברתיות ולאינטראקציות הבינאישיות.

לקהילה התומכת צמוד עובד סוציאלי, המייעץ לחבריה בנושאים שונים ובכללם – זכויותיהם החוקיות וזכאותם להטבות שונות.

לפרטים ולהרשמה לפרוייקט "קהילה תומכת":
מתנ"ס גן-יבנה
טל': 08-8571199
פקס': 08-8573584
דוא"ל: mantans.ganyavne@gmail.com


מועדוני גיל הזהב

בגן יבנה פועלים שלושה מועדוני גימלאים:

מועדון היום לגיל הזהב, פועל מדי יום משעות הבוקר ועד לצהריים, כולל פעילויות העשרה ויצירה, פעילות חברתית וארוחות צהריים. הפעילות מרוכזת על ידי דליה עובד.

מועדון הרצאות לגיל הזהב – פועל בימי שני אחר הצהריים. חברי המועדון נהנים מהרצאות במגוון תחומים: כלכלה, חברה, אקטואליה, ספרות, טכנולוגיה, פסיכולוגיה, היסטוריה, תנ"ך, ידיעת הארץ ועוד, ומאירועים חברתיים במהלך השנה.

מועדון "התקווה" ליוצאי חבר העמים ובריה"מ לשעבר – פועל בימים שני-חמישי בערב, על טהרת השפה הרוסית. את המועדון מרכזת מלכה (מרינה) צ'רקסין.


תעודת אזרח ותיק

על פי החוק, אזרח ותיק הוא אזרח ישראלי שהגיע, לפי הרישום במרשם האוכלוסין, לגילפרישה כמשמעותו בחוק גיל פרישה התשס"ד – 2004.

מכוח החוק, כל אזרח ותיק זכאי לקבל באופן אוטומטי מידי משרד הגימלאים תעודה המעידה על כך שהוא אזרח ותיק, וכי הוא זכאי לכל ההטבות וההנחות הניתנות לאזרחים ותיקים.

לאחרונה נמסר על ידי משרד הגימלאים כי מי שנוסע לחו"ל רשאי לבקש לקבל תעודת אזרח ותיק גם בשפה האנגלית, על מנת שיוכל ליהנות מההטבות הניתנות לגמלאים גם בחו"ל.

במידה ולא קיבלת תעודת "אזרח ותיק", תוך חודשיים ממועד קבלת קצבת הזקנה הראשונה, ניתן לפנות למשרד לענייני גמלאים:

בטלפון 02-6547025 בימים א'-ה' בין השעות 09:00-13:00
בפקס: 02-6547034
בדוא"ל: vatik@pmo.gov.il

יש לצרף לבקשה את הפרטים הבאים: שם פרטי, שם משפחה, תאריך לידה, מספר תעודת זהות, כתובת מדויקת ומספר טלפון.

 

 

מבזקים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות